اصول خبرنگاری

 

این دوره براساس تفاهم نامه مشترک توسط جهاد دانشگاهی بازارکار و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مرکز آموزش های تخصصی بازارکار جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

خبرنگار کیست؟

کسی است که به اتکا به ذوق و استعداد شخصی پس از گذراندن دور آموزش تخصصی وظیفه تهیه، جمع آوری و تنظیم اخبار و انتقال آن از طریق وسایل ارتباط جمعی (مطبوعات - رادیو- تلویزیون - خبرگزاری) به مخاطبان را به عهده دارد.

اهمیت دوره:

در شرایطی که سواد رسانه ای بیش از هر زمانی اهمیت یافته و با رشد و گسترش شبکه های اجتماعی جامعه به سوی شهروند خبرنگار پیش می رود تولید محتوا و آموزش اصول خبرنگاری برای بسیاری از مردم بویژه علاقمندان به کار و فعالیت در این حوزه ها بسیار اهمیت دارد. مرکز آموزش های تخصصی جهاددانشگاهی بازارکار با درک این موضوع تلاش می کند با همکاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مهمترین خبرگزاری های کشور و با استفاده از کادر توانمند آن دوره های کاربردی را برای فارغ التحصیلان، علاقمندان و دانشجویان کار خبرنگاری و روزنامه نگاری برگزار می نماید.

 

سرفصل ها:

  • آشنایی با ماهیت خبر
  • عناصر و ارزش های خبری
  • لید و سبک های تنظیم خبر
  • تیترنویسی
  • ملاحضات در تهیه و تنظیم اخبار
  • آشنایی با نظریات روز درباره تنظیم خبر

 

....